امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
۱۳۹۹/۰۶/۱۱- ۱۳:۴۲ - مشاهده: ۳۵۰۴

اختتامیه مدرسه تابستانی فرهنگی مجازی دانشکده روابط بین الملل وزارت امورخارجه

آخرین روز سلسله نشست های برخط مدرسه تابستانی فرهنگی که از تاریخ 1399/05/04 آغاز شده بود، در تاریخ 1399/06/05 برگزار گردید.

آخرین روز سلسله نشست های برخط مدرسه تابستانی فرهنگی که از تاریخ 1399/05/04 آغاز شده بود، در تاریخ 1399/06/05 برگزار گردید. هدف از برگزاری این مدرسه فرهنگی آشنایی دانشجویان دانشکده روابط بین الملل وزارت امورخارجه به عنوان دیپلمات های آینده با فرهنگ، هنر، تاریخ و تمدن ایران بود. 

برنامه‌های این مدرسه که سه روز در هفته به مدت 5 هفته برگزار گردید شامل جلساتی همچون: اندیشه و مطالعات دینی، سبک زندگی ایرانی- اسلامی (مدرن و سنتی)، ایران شناسی و گردشگری، جایگاه صنایع دستی ایران در جهان، تشیع در ایران، ادیان و مذاهب در ایران، خبر، رسانه و فضای مجازی، هنرهای نوظهور در عصر پست دیجیتال، مفاخر ایرانی، اقوام ایرانی، عرفان در ایران، جایگاه زبان فارسی در دنیا، جایگاه شعر و ادب فارسی در دنیای معاصر، زنان و مطالعات خانواده، کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت، مهارت های زندگی، مهارت های حل مسئله و شیوه‌های موثر در تصمیم گیری، هدف گذاری و مدیریت زمان، تاثیر و تاثرات فرهنگی در مناسبات ملت ها، دیپلماسی عمومی و دیپلماسی علم و فناوری، مربع به دایره به ستاره (نوآوری و خلاقیت)، تاریخچه و جایگاه خوشنویسی در ایران، بزنگاه‌های تاریخ روابط خارجی ایران، تاثیر جنگ های ایران و روس بر آینده ایران، معرفی موسیقی ایرانی و موسیقی مذهبی در ایران بود. جلسه اختتامیه مدرسه فرهنگی تابستانی با حضور آقای دکتر شیخ الاسلامی رییس دانشکده روابط بین الملل، خانم معظمی‌گودرزی رییس اداره امور دانشجویی، برخی از اساتید مدعو مدرسه تابستانی و با حضور قریب به 90 دانشجو برگزار گردید. در این نشست دکتر شیخ الاسلامی ضمن تشکر از اساتید محترم دوره، رئیس محترم و کارشناسان اداره امور دانشجویی و فرهنگی به عنوان برگزار کنندگان این مدرسه فرهنگی، به ضرورت و لزوم آگاهی دانشجویان روابط بین الملل از فرهنگ، هنر، تاریخ و آداب و رسوم کشورمان تاکید نمود. دکتر شیخ الاسلامی در ادامه این نشست به تشریح تغییر ساختار دانشکده پرداخت و به سئوالات و دغدغه‌های دانشجویان در رابطه با آینده دانشکده پاسخ داد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما