امور دانشجویی-رفاهی

بازدیدهای آموزشی و فرهنگی:

دانشکده روابط بین الملل در هر سال تحصیلی در کنار فعالیت های علمی و آموزشی، اقدام به برگزاری بازدیدها و اردوهای علمی- فرهنگی- مذهبی در دو سطح داخلی و خارجی برای دانشجویان می نماید. این قبیل اردوها و بازدیدها اغلب به گونه ای طراحی و اجرا می شوند که دانشجویان بتوانند علاوه بر گذراندن اوقاتی خوش در کنار یکدیگر و تحکیم پایه های همدلی و دوستی، بر گنجینه تجربیات و آموخته های خود بیفزایند.

امکانات ورزشی:

با هماهنگیهای صورت گرفته با مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی، دانشجویان دانشکده می توانند از مجموعه ورزشی گلستان که شامل استخر و سالن پرورش اندام و ...     می باشد بر اساس تعرفه سایر کارکنان بهره مند شوند.

امور رفاهی:

خوابگاه:

خوابگاه شماره 1 دانشجویان دانشکده روابط بین الملل واقع در خیابان نیاوران،‌ ایستگاه قنات شمالی، بن بست آدینه در فاصله نزدیکی از دانشکده قرار دارد. خوابگاه شماره 2 دانشجویی در خیابان ولی عصر، نرسیده به چهار راه ولی عصر، کوچه شهید هاشمی فر پلاک 20 واقع شده است.

تغذیه: دانشجویان دانشکده روابط بین الملل از شنبه تا جمعه هر هفته از یک وعده غذای گرم جهت ناهار برخوردار هستند. در تنظیم منوی غذایی دانشجویان سعی شده است تا از کلیه مواد غذایی لازم برای تأمین سلامت بدن بهره گرفته شود. دانشجویان در ازای پرداخت مبلغ -/3000 ریال برای هر وعده غذا نسبت به تهیه بن غذای هفته ای خود اقدام می نمایند. ناهار در رستوران دانشکده سرو می گردد. با توجه به تقاضای دانشجویان مقرر گردید هزینه شام و صبحانه برای تمامی روزهای هفته به استثنای ایام تعطیل و میوه نیز ماهانه محاسبه و به حسابشان واریز گردد.

پرداخت وام: به موجب قرارداد فی مابین دانشکده و صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، کلیه دانشجویان دانشکده در قبال ارائه مدارک لازم به واحد امور دانشجویی امکان استفاده از وام ضروری و ودیعه مسکن را دارا می باشند.

پرداخت کمک هزینه تحصیلی: در صورت فراهم بودن شرایط، دانشجویان پس از ثبت نام در دانشکده با تنظیم سند تعهد، افتتاح حساب سیبا و تکمیل فرم درخواست می توانند از کمک هزینه تحصیلی مطابق مقررات وزارت علوم برخوردار شوند.

پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر: کلیه دانشجویان شاهد و ایثارگر پس از پذیرش در دانشکده با ارائه مدارک مربوطه به واحد امور دانشجویی، پس از معرفی به بنیاد شهید از هدیه ورود برخوردار می شوند. در پایان هر نیمسال تحصیلی نیز مبلغی به عنوان کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان شاهد و ایثارگر پرداخت می گردد. کمک هزینه پایان نامه و اسکان و هدیه معدلهای مناسب نیز از دیگر تسهیلاتی است که توسط این بنیاد به دانشجویان متقاضی تعلق می گیرد.

بیمه حوادث: کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشکده در ابتدای هر سال تحصیلی به مدت یکسال تحت پوشش بیمه حوادث تحصیلی قرار می گیرند. پرداخت غرامت فوت، نقص عضو دائم کامل، نقص عضو دائم جزئی و جبران هزینه های پزشکی ناشی از حوادث مشمول بیمه از تعهدات این بیمه است.

بیمه ایرانیان(سایر اقشار): کلیه دانشجویانی که متقاضی برخورداری از بیمه ایرانیان باشند در ابتدای هر سال تحصیلی به مدت یکسال تحت پوشش این بیمه قرار می گیرند. 50% مبلغ بیمه خدمات درمانی بعهده دانشکده و مابقی به عهده دانشجوی متقاضی است.

امور فرهنگی:

مشهد مقدس: به منظور افزایش نشاط روحی، تقویت حس خود اتکایی، آشنایی با مواریث دینی و فرهنگی، دانشجویان جدید الورود به سفر مشهد مقدس اعزام می گردند.

عمره دانشجویی: هر ساله با توجه به سهمیه در نظرگرفته شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و با توجه به کثرت دانشجویان متقاضی عمره مفرده، مراسمی تحت عنوان قرعه کشی از متقاضیان عمره برگزار می شود. در این مراسم پس از انجام قرعه کشی، افراد قطعی و متعاقب آن افراد ذخیره جداگانه در فهرست متقاضیان عمره دانشجویی ثبت می گردند. 

عتبات عالیات: دانشکده دانشجویان خود را با توجه به اولویتهای مورد نظر به سفر معنوی عتبات عراق اعزام می دارد. دانشجویان پس از نام نویسی و پرداخت بخشی از کل هزینه سفر می توانند در این سفر شرکت نمایند.

تشکل های دانشجویی : شورای صنفی و بسیج دانشجویی          

شورای صنفی: شورای صنفی دانشجویان یک نهاد دانشجویی است که توسط خود دانشجویان اداره می شود و مسؤولان آن از نمایندگان منتخب دانشجویان هستند. این شورا منعکس کننده نیازهای دانشجویی به دانشکده و رابط بین واحد دانشجویی با دانشجویان است.

بسیج دانشجویی: بسیج دانشجویی با بسیج سایر دانشگاهها مرتبط است و مسؤول آن از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ از میان دانشجویان هر دانشکده تعیین و به مدیریت پیشنهاد می شود. این تشکل زیر نظر معاونت دانشجویی انجام وظیفه می نماید.