امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
۱۴۰۲/۱۲/۱۳- ۱۰:۵۰ - مشاهده: ۵۳۲

سفر دانشجویان ژاپنی به ایران در چارچوب تبادل دانشجویی با دانشکده روابط بین‌الملل

زمان: 22 بهمن لغایت 2 اسفند 1402

دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه از سال 1391 همکاری خود را در زمینه تبادل دانشجویان ایرانی و ژاپنی از طریق با بنیاد صلح ساساکاوا آغاز کرده است. در این برنامه تبادل ،هر ساله (به جز سال های شیوع ویروس کووید-19 که تبادل به صورت مجازی برگزار شد) گروهی از دانشجویان دانشکده روابط بین الملل به ژاپن سفر می‌کنند تا با سیاست، اقتصاد، جامعه و فرهنگ آن کشور آشنا شوند و متقابلا گروهی از دانشجویان ژاپنی با اهداف مشابه در جهت شناخت بهتر کشورمان به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کنند. در دوره سیزدهم این برنامه گروهی 9 نفره از دانشجویان ژاپنی به همراه یک سرپرست از روز 22 بهمن تا 2 اسفند 1402 در ایران حضور داشتند. پیشتر گروهی 9 نفره از دانشجویان ایرانی به همراه یک سرپرست از تاریخ 14 تا 24 آذرماه 1402 به ژاپن سفر کردند.

دانشجویان ژاپنی در طول اقامت خود در ایران از شهرهای تهران، اصفهان، ورزنه، اردهال و کاشان بازدید به عمل آوردند و در جلسات آموزشی و سخنرانی‌های مختلف شرکت کردند.

گروه دانشجویان ژاپنی در روز پنجم از اقامت خود در تهران، از جاذبه‌های فرهنگی، تفریحی و هنریایران‌مال بازدید کردند. آقای دکتر دهشیری، رئیس دانشکده روابط بین الملل، ضمن صرف شام با دانشجویان ژاپنی دیدار و گفتگو کردند و در پایان عکس یادگاری گرفتند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما